Direktlänk till inlägg 17 augusti 2020

Det rullar på...

Av Lexy Vega - 17 augusti 2020 10:46

God morgon världen...

Eller kanske inte riktigt god morgon...klev upp kl 7 i morse.
Min lilla flicka kom hit igår...Vi stack ner till stranden för ett snabbdopp sen hem tog en dusch, lagade kvälls mat, gjorde oss redo för sängen och en film.
Jag älskar att ha henne här och vill bara att tiden ska stanna.
Hon bor ju hos sin pappa. Lyckligtvis så bor vi i samma kommun men dom bor tyvärr ute på landet...och jag har inget körkort.
Jag vill så gärna ha körkort men för tillfället så finns det inte plats i ekonomin för det ändamålet.
Min minsta flicka är inte mitt enda barn...jag har 3 till...3 tonåringar som inte bor hos mig.
Det gör lite ont i mitt hjärta då min äldsta dotter inte vill ha med mig att göra.
Tyvärr kan jag inte göra något åt det...hon vet inte sanningen om vissa saker.
Jag har aldrig velat säga onda saker om hennes pappa, vad som har hänt, hur han har varit, vad han gjort mot mig och barnen under hans och mitt förhållande.
Jag biter mig i tungan...ofta!
Jag hoppas på att i framtiden när hon är mogen för att ordna upp allt, kommer till mig...jag har erbjudit henne massor av lösningar för att ordna upp allt.
Men det blir tvärstopp.
Jag vet om att när jag blev sjuk så påverkades ju barnen av mitt mående.
Det är inget jag kan få ogjort...men man kan lösa saker med professionell hjälp.
Det jag uppfattar av henne är ett dåligt mående psykiskt.
Hon behöver hjälp med det...
Jag kan inte påverka det för samarbetet med hennes pappa fungerar ej.
Jag har inga problem med kommunikation, men det har pappan.
Det är så tråkigt.
Om hon bott hos mig så hade jag förmodligen för länge sedan bett om hjälp inom vården för hennes skull.
Det är jobbigt att höra allt hon säger, att jag har manipulerar alla mina barn, att jag har gjort så att hennes storebror hatar henne, påstår att alla hennes syskon har varit mina favoritbarn, att jag sagt till henne att jag önskat att hon inte fanns och att jag aldrig velat ha henne, jag har bara svikit henne hela tiden...listan blir bara längre och längre.
Jag pratade med med henne sist igår i telefonen...hon frågade varför jag inte hade svarat på hennes påstådda "frågor".
Sen gick hon igång så mini hörde allt hon sa, hennes hat mot mig, att jag inte är hennes mamma längre och att hon skulle se till att pappas fru ska adoptera henne och att hon aldrig mer vill se mig mer och aldrig mer vill prata med mig igen.
Mini blev jätte ledsen och grätt så jag fick trösta henne å förklara för henne att hennes syster är i en känslig ålder och är en arg tonåring och att hon kanske inte mår så bra i sig själv.
Jag vill ju inte att mini ska ha en negativ bild av sin syster.
Mini kan inte förstå hur hennes syster kan säga elaka saker om sin mamma.
Minis pappa och jag har ett gott samarbete så även min sons pappa.
Mini känner sig trygg hos mig och visar mycket kärlek och jag besvarar alla mina barn med kärlek.
Även så min äldsta dotter.
Men hon ser inte det...när hon väl hör av sig så söker hon direkt konflikter.
Det ska inte behöva vara så här.
Jag vill bara att hon ska få må bra.
Men då måste samarbetet mellan föräldrar funka.
Min äldsta dotter lillasyster (min dotter)som hon åxxå även bor tillsammans med henne...blir nog väldigt påverkad av sin syster negativt.
Det är inte hälsosamt för henne.
Ibland funderat jag på att kontakta soc och få tips på vad man kan göra i min sitts.
När hon inte bodde hos sin pappa så var hon jätte lycklig varje gång vi sågs, vi hade jätte roligt...men nu känner jag hur hon glider längre och längre ifrån mig.
När jag ringer henne så blir samtalen bara kortare och kortare.
Barn ska inte behöva ta någon av föräldrarnas parti.
Eller känna sig tvingade att lämna ute den andre föräldern.
Något måste göras.
Jag är glad i allafall att jag har fått en advokat denna gång.
Tingsrättsförhandlingarna äger rum i oktober.
Fast allt detta som skulle ha ätit upp mig inifrån så är jag starkare än förr.
Jag mår bra...jag har mitt liv under kontroll.
Saker och ting har fallit på plats och fortsätter dagligen att gå precis i den riktningen jag vill att det ska gå.
Jag Bor där jag trivs bra och vill stanna.
Nä nu får det räcka för mig idag.
Min syster och minis kusiner är här nu för att hälsa på.
Så Hej då så länge....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lexy Vega - 2 oktober 2020 17:33

Ja, det är väldigt få gånger som jag bara precis vill trolla bort en dag, *poff* borta som jag känner just denna dagen. Det känns tufft...Har varit hos min advokat. Det drar upp mycket känslor och tankar kring tvistemålet. Blir extra känslig när det ...

Av Lexy Vega - 18 september 2020 19:39

Har suttit och pärlat armband hela förmiddagen tillsammans.. Hade bestämt med grannarna att vi skulle ta oss en båt tur i kanalen upp och ut på havet en sväng. Men båten ville tydligen inte det...men vi ska se om den går igång i morgon fm med nytt ...

Av Lexy Vega - 16 september 2020 14:32


Vill bromsa tiden ett litet slag. Snart åker L hem...Sen syns vi inte för än till jul kanske? Att ha ett långdistansförhållande har både nackdelar och fördelar. Nackdelar: Ensamheten är väl jobbigast att boxas med. Närheten och intimiteten fin...

Av Lexy Vega - 12 september 2020 11:01

Min bröstkorg är tom Du stal mitt hjärta Nu har jag kommit för att säga dig, Behåll det älskling! Det är en gåva från mig Som jag hoppas att du aldrig Ska tröttna på... Ja, kort dikt! Men väldigt tydlig och lätt. Få ord som förklarar så m...

Av Lexy Vega - 22 augusti 2020 19:31


Tidsperspektiv Tålamod Förståelse Ord och handling Lånad plats Vad är möjligt i nu läge. Jag annser att allt är möjligt att genomföra bara man tar tag om stafettpinnen och börjar loppet. Slutar med ursäkter med tiden som fiende. Förändring ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2020 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards