Direktlänk till inlägg 12 september 2020

Vi börjar med en vacker dikt...

Av Lexy Vega - 12 september 2020 11:01

Min bröstkorg är tom
Du stal mitt hjärta
Nu har jag kommit för att säga dig,
Behåll det älskling!
Det är en gåva från mig
Som jag hoppas att du aldrig
Ska tröttna på...

Ja, kort dikt!
Men väldigt tydlig och lätt. Få ord som förklarar så mycket mer än en längre novell eller så.
Kärlek är så viktig.
Det är så otroligt viktigt att försöka dagligen att berätta för dom man älskar hur VIKTIG deras roll är i ditt liv.
Man vet aldrig hur länge man får ha kvar någon vid liv i sitt liv.
Så värdera livet tiden och kärleken.

//vega

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lexy Vega - 2 oktober 2020 17:33

Ja, det är väldigt få gånger som jag bara precis vill trolla bort en dag, *poff* borta som jag känner just denna dagen. Det känns tufft...Har varit hos min advokat. Det drar upp mycket känslor och tankar kring tvistemålet. Blir extra känslig när det ...

Av Lexy Vega - 18 september 2020 19:39

Har suttit och pärlat armband hela förmiddagen tillsammans.. Hade bestämt med grannarna att vi skulle ta oss en båt tur i kanalen upp och ut på havet en sväng. Men båten ville tydligen inte det...men vi ska se om den går igång i morgon fm med nytt ...

Av Lexy Vega - 16 september 2020 14:32


Vill bromsa tiden ett litet slag. Snart åker L hem...Sen syns vi inte för än till jul kanske? Att ha ett långdistansförhållande har både nackdelar och fördelar. Nackdelar: Ensamheten är väl jobbigast att boxas med. Närheten och intimiteten fin...

Av Lexy Vega - 22 augusti 2020 19:31


Tidsperspektiv Tålamod Förståelse Ord och handling Lånad plats Vad är möjligt i nu läge. Jag annser att allt är möjligt att genomföra bara man tar tag om stafettpinnen och börjar loppet. Slutar med ursäkter med tiden som fiende. Förändring ...

Av Lexy Vega - 18 augusti 2020 19:33


Mitt livspuzzel har aldrig varit en enkel asfalterad väg. Den har haft extrema kovändningar, gropigt, trögt, fult och helt hopplöst att hitta ljusglimtar i. Men jag har hittat min väg tillbaka och ändrat riktning i livet. Jag är glad, mår bra, tri...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2020 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards